Tłumacz Migam - Międzynarodowe Centrum Kultury Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Tekst łatwy do czytania i rozumienia Informacje dla zwiedzających
Logo ECHOCAST i nowy moduł Angażując publiczność
Program ECHOCAST Polska
A-
A+

ECHOCAST (European Cultural Heritage Organizations Customer Awareness Staff Training) to program i materiały szkoleniowe wypracowane w wyniku międzynarodowego projektu (2003–2006), w którym uczestniczyły instytucje kultury i ośrodki uniwersyteckie z różnych krajów europejskich.

W projekcie uczestniczyło 10 instytucji: Lancaster University Department of Continuing Education (lider); Historic Royal Palaces Agency, Hampton Court; Historic Scotland; Schloss Schönbrunn Kultur-und Betriebsges GmbH; Staatliche Museen zu Berlin Preussischer Kulturbesitz; Associazione Civita; PIN Servizi Didattici e Scientifici per l’Universita di Firenze; Muzeum Zamkowe w Malborku; Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie.

Program ECHOCAST Polska powstał w celu aktualizacji materiałów ECHOCAST i dla zapewnienia wysokiej jakości szkoleń dzięki systematycznym pracom nad materiałami, szkoleniom i superwizji trenerów oraz certyfikacji.

ECHOCAST to materiały szkoleniowe przeznaczone do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z odwiedzającymi. 

Od 2014 roku Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie aktualizuje, modyfikuje i rozwija owe materiały za zgodą polskich partnerów projektu: Muzeum Zamkowego w Malborku i Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie oraz Schloss Schönbrunn Kultur- und Betriebsgesellschaft m.b.H., do którego należy nazwa ECHOCAST, zastrzeżona jako Community Trade Mark. Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie prowadzi również szkolenia trenerskie, organizuje egzaminy i wydaje certyfikaty.

Dostępne moduły szkoleniowe ECHOCAST: https://www.wilanow-palac.pl/echocast.html

Doskonała obsługa klienta instytucji kultury
Szkolenie podkreśla rolę personelu pierwszego kontaktu i znaczenie najwyższej jakości obsługi, wzmacnia postawy odpowiadające na potrzeby i oczekiwania zwiedzających i pozwala ćwiczyć skuteczna komunikacje. Moduł został zaktualizowany w 2021 r., a jego odświeżone treści łączą materiały z wcześniejszym modułem Wprowadzenie do doskonałej obsługi klienta.

Różne potrzeby zwiedzających
Szkolenie rozwija wiedzę o potrzebach różnych grup zwiedzających i możliwościach odpowiadania na ich oczekiwania (np. seniorów, dzieci, gości z niepełnosprawnościami, osób z różnych kręgów kulturowych, znanych osobistości, dziennikarzy).

Rozwiązywanie trudnych sytuacji
Szkolenie specjalistyczne, oparte na analizie konfliktów, pozwala rozpoznawać ich mechanizmy, rozwija umiejętności reagowania w sytuacjach trudnych, umożliwia ćwiczenie zachowań skutecznych i adekwatnych w danej sytuacji.

Angażując publiczność
Powstanie modułu poprzedziło badanie diagnozujące potrzeby edukacyjne oraz stosowane rozwiązania przygotowujące do prowadzenia zajęć edukacyjnych i oprowadzania po muzeum. Rozpoznane zostały także dobre praktyki w zakresie organizacji działań edukacyjnych w wybranych polskich muzeach. Moduł przygotowuje pod kątem praktycznym pracowników muzeum do angażowania publiczności w aktywne zwiedzanie instytucji kultury.

Certyfikowanym trenerem ECHOCAST Polska w Międzynarodowym Centrum Kultury jest Angelika Radoń (e-mail: a.radon@mck.krakow.pl, tel.: 12 42 42 860). Lista pozostałych trenerów dostępna tutaj: https://www.wilanow-palac.pl/certyfikowani_trenerzy_echocast_polska.html

×
Dodano do koszyka:

Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka