Szkoła letnia ILUCIDARE Dziedzictwo i innowacje

Szkoła letnia ILUCIDARE
A-
A+
Idea, że dziedzictwo i innowacje są zasadniczo sprzeczne od dawna kształtowała nasze myślenie o przeszłości i jej zastosowaniach. Jednak w ciągu ostatniej dekady dziedzictwo i innowacje – tj. przeszłość i przyszłość, stare i nowe, fizyczne i cyfrowe, tradycja i zmiana - stopniowo przestały być uważane za koncepcje sprzeczne; zamiast tego zostały uznane za wzajemnie się wspierające.

Dziedzictwo i innowacje można nazwać ważnymi sojusznikami, którzy są w stanie wspólnie przyczynić się do zmian społecznych i politycznych, a także do rozwoju gospodarczego w Europie i poza nią. Stało się już oczywiste, że innowacyjne i kreatywne sposoby wykorzystania przeszłości mogą odegrać istotną rolę w budowaniu lepszej przyszłości.

Temu tematowi poświęcone zostało sześć dni Szkoły letniej ILUCIDARE Dziedzictwo i innowacje: Europa Środkowa i nie tylko, która odbyła się w Krakowie i Krośnie w dniach 19-24 lipca 2021 r. Do Krakowa przyjechało 24 uczestników szkoły z całego świata, którzy zgłosili się do udziału w ramach otwartego naboru i zostali wybrani przez jury spośród 628 kandydatów.

Letnia szkoła ILUCIDARE oferowała różnorodne możliwości uczenia się, zorganizowane wokół trzech głównych elementów:

•    Sesje eksperckie – okazja do uczestnictwa w ożywionych i pouczających formatach sesji (takich jak dyskusje panelowe, okrągłe stoły, wywiady, itp.), podczas których znani eksperci będą dyskutować o kwestiach związanych z dziedzictwem i innowacjami. Uczestnicy zostaną zaproszeni do interakcji z ekspertami poprzez zadawanie pytań, aktywny udział w dyskusjach i wymianę pomysłów. Pomoże to w rozwijaniu kontaktów. Każda z siedmiu sesji będzie poświęcona innemu aspektowi relacji pomiędzy dziedzictwem i innym dziedzinami (gospodarką, społeczeństwem, prawem, technologią, środowiskiem, itd.).

•    Warsztaty innowacji - udział w procesie tworzenia innowacji z zastosowaniem metodyki Design Thinking. Co istotne, praca będzie polegać na szukaniu twórczej odpowiedzi na rzeczywiste wyzwania, jakie stoją przed kierownictwem Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie. Centrum prezentuje uznane i nowatorskie podejście do dziedzictwa przemysłowego. Uczestniczy zostaną poproszeni o opracowanie rozwiązań dla wyzwań, przed którymi stanęli. W tym procesie będą prowadzeni będą  przez ekspertów ds. innowacji i moderatorów Design Thinking.

•    Networking - program towarzysko-społeczny szkoły letniej zapewnia wiele okazji do spotkań towarzyskich oraz poznawania Krakowa i regionu Polski południowo-wschodniej. Obejmuje wyjazdy terenowe, wizyty studyjne i wycieczki, które pozwolą dobrze poznać innych uczestników i zbudować trwałe relacje, które będą wspierały przyszłą pracę i dalszy rozwój zawodowy uczestników.

Szkoła została zorganizowana w ramach międzynarodowego projektu badawczego ILUCIDARE, realizowanego ze wsparciem programu unijnego Horyzont 2020.

×
Dodano do koszyka:

Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka