Tłumacz Migam - Międzynarodowe Centrum Kultury Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Tekst łatwy do czytania i rozumienia Informacje dla zwiedzających
30.10.2015 - Informacja o ogłoszneiu przetargu
A-
A+
Nr sprawy: ZP-27/2015


S P E C Y F I K A C J A
I S T O T N Y C H   W A R U N K Ó W  Z A M Ó W I E N I A


CZĘŚĆ I
                INFORMACJA  OGÓLNA

1. Informacje o Zamawiającym i przedmiocie przetargu.

1.1. Zamawiający:
Międzynarodowe Centrum Kultury, Rynek Główny 25, 31-008 Kraków, www.mck.krakow.pl,
tel.: 12 42 42 811,  fax: 12 42 17 844;
REGON: 350015252 ; NIP: 657-10-00-104;
Godziny urzędowania: 08:00-16:00

1.2. Przedmiot zamówienia:

1.2.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pod nazwą:  
„Renowacja wątków ścian i sklepień w pomieszczeniach piwnicznych kamienicy „Pod Kruki” przy Rynku Głównym 25 w Krakowie” obejmujących prace konserwatorskie zgodnie z technologią konserwacji zabytkowych murów ceglanych oraz  programem prac konserwatorskich opracowanym przez mgr Marcina Chojkowskiego, Art.Plastyka, Konserwatora Dzieł Sztuki.
 
1.2.2.Powyższy zakres robót stanowi przedmiot zamówienia i nie podlega zmianom przez Wykonawcę z zastrzeżeniem zmian w umowie przewidzianych przez Zamawiającego i określonych w treści  specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniu o przetargu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w  załączniku nr 1 do SIWZ.
Dokumentację stanowią:
a.    program prac konserwatorskich,
b.    przedmiar robót,
c.    specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
d.    rzuty pomieszczeń piwnic.

Kod i nazwa CPV.
  45453000-7              prace remontowe i renowacyjne                      
  45000000-7                roboty budowlane
    
1.3.Termin realizacji zamówienia:

do 20 grudnia 2015 r.
Przez termin realizacji zadania Zamawiający rozumie dzień podpisania protokołu odbioru końcowego przez Zamawiającego i Wykonawcę.
    
1.4 Miejsce realizacji zamówienia:

Międzynarodowe Centrum Kultury Rynek Główny 25, 31-008 Kraków, piwnice w   budynku frontowym
1.5. Zamówienia uzupełniające:

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w  art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.

1.6. Wielkość zamówienia:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest wg przepisów dotyczących prowadzenia postępowań o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w przepisach, do których odsyła art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. tj. w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej z dnia 23 grudnia 2013 r. czyli 5.186.000 euro (Dz. U. 2013, poz. 1735).

2. Tryb postępowania.

Zamówienie publiczne prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 i nast. ustawy.
Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jest mowa o ustawie należy przez to rozumieć ustawę Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.(t. j. Dz. U. 2013, poz. 907 z późn. zm.).

3. Warunki dopuszczenia Wykonawców do postępowania przetargowego.

3.1. Do postępowania przetargowego zostaną dopuszczeni Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:

a) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.:
 
Zrealizowali w obiektach wpisanych do Rejestru Zabytków prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert trzy roboty budowlane, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną robotę konserwatorską, polegające na wykonaniu prac konserwatorskich związanych z konserwacją zabytkowych ceglano-kamiennych ścian i sklepień  pomieszczeń o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto;

b) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:

- kierownik robót budowlanych powinien posiadać:
•    uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
•    uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych określone w § 24 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych ( Dz. U. 2011.165.987).
- pracownicy:
•    zatrudnieni przy pracach konserwatorskich powinni spełniać warunki wymienione w art. 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych ( Dz. U. 2011.165.987).

3.2.    Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy oraz braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, przedstawią następujące dokumenty i oświadczenia:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dla osób fizycznych oświadczenie - w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy;
„..pod pojęciem „osoby fizycznej” w rozumieniu niniejszego przepisu należy rozumieć zarówno:
a) przedsiębiorców będących osobami fizycznymi i wspólnikami spółki cywilnej, którzy    zgodnie z art. 14 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej podlegają wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej, jak i
b) osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, które w związku z wejściem w życie w dniu 31 marca 2009 r. ustawy nowelizującej ustawę z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. Nr 60, poz. 535 z późn. zm.) uzyskały możliwość ogłoszenia upadłość.” uzp.gov.pl/opinie prawne
W związku powyższym, osoby fizyczne zobowiązane są do złożenia oświadczenia, iż w stosunku do wykonawcy nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono jego upadłości – art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy – załącznik nr 3a do specyfikacji (punkt 2 ww. załącznika).

b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – zgodnie pkt. 3.1.b, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i  zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz podstawie dysponowania ww. osobami – załącznik nr 6 specyfikacji;
 Prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić, w zakresie specjalności określonej w dyplomie ukończenia studiów, osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych:
1)   na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub
2)   w specjalności w zakresie konserwacji zabytków
- oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
2. W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w ust. 1, prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić osoba, która posiada:
1)   świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub
2)   dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
- oraz odbyła co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
Rozporządzenie MKiDN w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych

c) wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 1 robotę budowlaną,  polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich ceglano-kamiennych ścian i sklepień pomieszczeń w obiekcie zabytkowym,  wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
 Dowodami są:
1)    poświadczenie,
2)    inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1;
Wzór wykazu – załącznik nr 4 specyfikacji;

d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
posiadają wymagane prawem uprawnienia w następującym zakresie:

- kierownik robót budowlanych:
•    posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
•    posiada uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych określone w § 24 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych, i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. 2011.165.987).
•    
- pracownicy:
•    - zatrudnieni przy pracach konserwatorskich powinni spełniać warunki wymienione w art. 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych ( Dz. U. 2011.165.987).

e) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw  do wykluczenia - załącznik nr 3 do specyfikacji;

f) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informacje (oświadczenie) o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia znajduje się w załączniku nr 9 do SIWZ.

3.2.1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia odbywać się będzie na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń zgodnie z zasadą: spełnia/nie spełnia.

a) W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- dokumenty wymienione w punktach 3.2 b, c, d,   Wykonawcy mogą złożyć wspólnie;
- pozostałe dokumenty każdy z Wykonawców składa oddzielnie w tym oświadczenie
 o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o  braku podstaw do wykluczenia (dokument określony w p. 3.2.e).

b) W przypadku dokumentów określonych w p. 3.2 a oraz 3.2.c  (dokumenty potwierdzające, że robota budowlana została wykonana zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończona), Wykonawca może przedstawić kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.

c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz
w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt 3.2.2, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

d) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w ppkt. 3.2.a składa odpowiednio dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, iż:
- nie otwarto jego likwidacji i upadłości; dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

e) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia o których mowa pkt 3.1.b rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U.2013 , poz. 1409).
Uprawnienia budowlane (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.    
W zakresie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 3.1. b, w odniesieniu do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), uprawnienia do wykonywania zawodu muszą spełniać warunki określone w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz.U.08.63.394.

3.2.2.     Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

3.3.Wadium
Ustala się wadium w wysokości – 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
-  pieniądzu;
-  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
   kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
-  gwarancjach bankowych;  
-  gwarancjach ubezpieczeniowych;
-  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z
   dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.
    z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
w Banku Gospodarstwa Krajowego, nr 88 1130 1150 0012 1269 6920 0002
W pozostałych formach wadium należy złożyć w siedzibie zamawiającego w Krakowie Rynek Główny 25, pok. 210 w Biurze Finansowo Księgowym. Wadium należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej „Wadium przetargowe: Nr postępowania ZP-……………./15 oraz datę.
3.3.1 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt. 3.3.6.
3.3.2 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3.3.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
3.3.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie ppkt. 3.3.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
3.3.5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
3.3.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt.5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.  
3.3.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

3.4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

3.4.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego  wykonania umowy w wysokości 10% wartości wynagrodzenia umownego - całkowitego, czyli kwoty brutto. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej z kilku następujących form:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
    kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z
    dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

3.4.2. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu (w wysokości 10% wartości wynagrodzenia umownego -całkowitego, czyli kwoty brutto),  Wykonawca wpłaca przelewem  na rachunek bankowy:
Bank Gospodarstwa Krajowego nr. 88 1130 1150 0012 1269 6920 0002.
W pozostałych formach zabezpieczenie należy złożyć w siedzibie zamawiającego
Rynek Główny 25, 31-008 Kraków, pok. 210 w Biurze Finansowo-Księgowym  przed podpisaniem umowy.

3.4.3. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.

3.4.4. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.

3.4.5. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wyniesie 30% wysokości zabezpieczenia. Kwota, o której mowa, jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

4. Dopuszczalna liczba ofert składanych przez jednego Wykonawcę.

Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania konsorcjum w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy.

5. Oferty wariantowe, częściowe, równoważne.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia przez Wykonawców ofert wariantowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia i zawierać jednoznacznie opisaną propozycję zrealizowania przedmiotu zamówienia w zakresie ceny /wartości/ netto i brutto PLN.

6. Sposób porozumiewania się zamawiającego  z Wykonawcami.

Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz wszelkie informacje związane z postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać faxem lub pocztą elektroniczną. Zamawiający i Wykonawcy na żądanie każdej ze stron niezwłocznie potwierdzą fakt ich otrzymania.
Osobą upoważnioną do potwierdzania przesyłanych przez wykonawców zawiadomień, oświadczeń i informacji oraz żądania potwierdzenia wysyłanych przez zamawiającego zawiadomień, oświadczeń i informacji jest Zbigniew Bednarz  Starszy Specjalista ds. Technicznych, tel. 12 42 42 890, fax: 12 42 17 844 oraz Janusz Ogonowski Kierownik Biura Administracji tel. 12 42 42 840, fax 12 42 17 844.

7. Koszt sporządzenia oferty.

Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i przedłożeniem oferty ponosi wykonawca, niezależnie od wyniku postępowania przetargowego z zastrzeżeniem zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 93 ust. 4 ustawy tj. zwrotu uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu w przypadku unieważnienia postępowania z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.

8. Kryteria oceny ofert. Opis  kryteriów.

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem.

Lp    Kryterium:    Waga:
1    Cena ofertowa brutto    90%
2    Termin gwarancji     10%
    Razem    100%

Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium:

Kryterium nr 1 – CENA OFERTOWA BRUTTO:

                      C min
Sk  = --------------------------- x 90 % x 100 pkt
                       C oceniana

gdzie:  Sk - suma punktów – końcowa,
         C min - najniższa cena ogółem brutto spośród oferowanych ofert,
           C oceniana    - cena ogółem brutto ocenianej oferty.

Kryterium nr 2 - TERMIN GWARANCJI:

Tg oceniana
Tk = -------------------------- x10% x 100 pkt
               Tg max

gdzie:  Tk – suma punktów – końcowa,

           Tg max – najdłuższy termin gwarancji spośród oferowanych ofert (określony w miesiącach obejmujący nie krócej niż 36 miesięcy, a nie dłużej niż 60 miesięcy),

           Tg oceniana – termin gwarancji  ocenianej oferty (określony w miesiącach obejmujący nie krócej niż 36 miesięcy, a nie dłużej niż 60 miesięcy).

Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta ważna, która otrzyma najwyższą liczbę punktów, wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w w/w kryteriach.

UWAGA

W przypadku podania przez Wykonawcę terminu gwarancji  krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako „minimalny”, lub nie podania w ogóle tego terminu oferta będzie podlegać odrzuceniu.

9. Możliwość uzyskania dodatkowych informacji.

W celu uzyskania dodatkowych informacji Wykonawcy mogą kontaktować się z: p. Zbigniewem Bednarzem  tel.12 42 42 890 e:mail- z.bednarz@mck.krakow.pl, oraz  w zakresie formalnym z p. Ryszardem Błachutem  tel. 12 42 42 821  e:mail-r.błachut@mck.krakow.pl, w godzinach od 900 do 1600 .

Zamawiający informuje, że Wykonawca uprawniony jest składać wnioski o wyjaśnienie treści  specyfikacji zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy (pkt. 13 specyfikacji).

10. Tryb udostępniania dokumentacji przetargowej.

Każdy zainteresowany ma prawo zapoznać się z dokumentacją prowadzoną
w postępowaniu o zamówienie publiczne, po uprzednim pisemnym wniosku skierowanym do Zamawiającego oraz zakresem prac na miejscu..
W odpowiedzi na wniosek Zamawiający wskaże miejsce, termin i warunki udostępniania dokumentacji.  Protokół wraz z załącznikami jest jawny.
Oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia, natomiast załączniki do protokołu udostępnia się po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania.
Nie będą ujawniane informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca zastrzegł nie później niż w terminie składania ofert, że nie mogą być one udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności.

CZĘŚĆ II
            
DOKUMENTACJA PRZETARGOWA

11.  Zawartość dokumentacji przetargowej.

W skład dokumentacji przetargowej udostępnionej Wykonawcom, wchodzą:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami:
-  szczegółowy opis przedmiotu zamówienia .- załącznik nr 1, (Program Prac Konserwatorskich)
-  formularz oferty - załącznik nr 2,
-  oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do
    wykluczenia –  załącznik nr 3,
 - wykaz zrealizowanych robót- załącznik nr 4,
-  istotne postanowienia umowy - załącznik nr 5,
 - wykaz osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia – załącznik nr 6,
-  oświadczenie, że osoby realizujące zamówienie posiadają wymagane uprawnienia –
    załącznik nr 7.
-  zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania
   zamówienia – załącznik nr 8,
-  oświadczenie o udziale w grupie kapitałowej – załącznik nr 9,
-  STWIOR, - załącznik nr 10,
-  przedmiar robót  – załącznik nr 11,

12. Obowiązek zapoznania się  Wykonawców z dokumentacją   przetargową.

Zamawiający oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią wszystkich dokumentów przetargowych. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

13. Tryb udzielania wyjaśnień na temat dokumentów przetargowych.

Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści specyfikacji. Pytania Wykonawców powinny być formułowane na piśmie i składane na adres Zamawiającego podany w specyfikacji. Forma przekazywania wniosków o wyjaśnienie treści specyfikacji oraz odpowiedzi Zamawiającego określona jest w pkt 6 Specyfikacji. Dopuszcza się przesyłanie wniosków faksem lub pocztą elektroniczną.
Pytanie powinno być opatrzone nazwą stawiającego je Wykonawcy. Zamawiający udzieli odpowiedzi pisemnej zainteresowanemu wykonawcy nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych już wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.
Kopie odpowiedzi Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał specyfikację, z treścią pytania, lecz bez ujawnienia jego autora oraz zamieści ją na stronie internetowej.

14. Tryb wprowadzenia zmian w  specyfikacji przez Zamawiającego.

W uzasadnionych przypadkach w dowolnym czasie przed upływem terminu do składania ofert zamawiający może zmienić treść specyfikacji. Każda taka zmiana staje się wiążąca z momentem jej wprowadzenia. Zamawiający powiadomi pisemnie wszystkich Wykonawców, którym przekazał specyfikację o treści wprowadzonych zmian i zamieszcza ją na stronie internetowej.
Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszcza informację na stronie internetowej.

CZĘŚĆ III
                
SPORZĄDZANIE OFERT

15. Dokumenty składające się na ofertę.

Oferta musi być sporządzona zgodnie z niniejszą specyfikacją i zawierać wszystkie dokumenty i oświadczenia wynikające z niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które winny być usystematyzowane wg poniżej wymienionych części:
A.    Część obejmującą: informacje o Wykonawcy, oświadczenia i dokumenty:
A.1. Wypełniony formularz oferty - załącznik nr 2,
A.2. Dokumenty wymienione w części I pkt 3.2. specyfikacji,
A.3. Podpisane i uzupełnione dokumenty wymienione w pkt. 11 części II specyfikacji,

B.    Dane dotyczące przedmiotu zamówienia
B.1. Przedmiot oferty:
Ścisłe określenie przedmiotu oferty: akceptacja zrealizowania przedmiotu zamówienia w sposób i w zakresie określonym niniejszą specyfikacją.

B.2. Cena
Sposób obliczenia ceny:
Należy podać cenę za zrealizowanie przedmiotu zamówienia tj.: cenę netto, podatek VAT określony zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. 2011 r., Nr 177, poz.1054) i wartość brutto w PLN.
Cena musi być podana i wyliczona w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej równe 5 zaokrąglić w górę).

Oferowana cena jest ceną ryczałtową, zawierać ma wszystkie koszty  realizacji zamówienia i pokrywać wszelkie zobowiązania umowne w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. Wykonawca przed obliczeniem ceny ofertowej zobowiązany jest  zapoznać się  z warunkami realizacji  zadania mogącymi mieć wpływ na  oferowaną cenę.  
Wykonawcy nie przysługuje w trakcie realizacji umowy prawo żądania zmiany ceny, z zastrzeżeniem  zmian określonych w pkt 28 specyfikacji  pkt 2 – zmiany w umowie.

B.3 Wykonawca oświadczy, że zrealizuje zamówienie własnymi siłami bez udziału podwykonawców lub wskaże zakres prac wykonywanych przez podwykonawców.

B.4. Termin realizacji zamówienia:
Do 20 grudnia 2015 r.
Przez termin realizacji zadania Zamawiający rozumie dzień podpisania protokołu odbioru końcowego przez Zamawiającego i Wykonawcę.

B.5. Warunki  odbioru i płatności:
Sposób odbioru i zakres dokumentów odbiorowych określono  w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru  STWiOR.  Czas trwania procedury odbioru nie może przekroczyć 7 dni.
Rozliczenie następuje na podstawie faktury VAT.
Warunki płatności  do 30 dni od daty  odbioru robót i sporządzeniu  protokołu odbioru końcowego.
Podstawą wystawienia faktury jest protokół podpisany przez obie strony.

B.6. Warunki gwarancji i rękojmi.
Wykonawca zapewni gwarancję na całość wykonanych robót na okres min. 3 lat. Wykonawca udziela rękojmi na przedmiot umowy na okres  równy okresowi gwarancji tj. na okres min. 3 lat.
Wszelkie świadczenia Wykonawcy w okresie gwarancji i rękojmi są bezpłatne i nie wymagają ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów.
Termin gwarancji i rękojmi liczony jest od dnia, w którym podpisano protokół końcowego odbioru przedmiotu umowy.

C. Wymienienie (spis) załączników do ofert.
Oferta ma zawierać wszystkie wymienione w pkt 15 informacje, dokumenty i oświadczenia.

16. Prawo Zamawiającego do żądania uzasadnienia wysokości cen.
Jeżeli cena oferty wyda się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i wzbudzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, a w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny,

17. Okres ważności ofert.

Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą na czas niezbędny do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a Zamawiający może raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

18. Sposób przygotowania oferty.

Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej w postaci wydruku komputerowego, maszynopisu lub czytelnego pisma odręcznego. Wszystkie strony dokumentów składających się na ofertę muszą być podpisane przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu Wykonawcy i ponumerowane. Poprawki powinny być naniesione czytelnie na ofercie oraz opatrzone podpisem osoby uprawnionej.
 Dokumenty sporządzone w języku obcym, są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

CZĘŚĆ IV
               SKŁADANIE OFERT

19. Opakowanie i oznakowanie ofert.

Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zaklejonych kopertach lub opakowaniach. Należy stosować koperty lub opakowania zewnętrzne i wewnętrzne.
Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana do Zamawiającego na adres: Międzynarodowe Centrum Kultury Rynek Główny 25, 31-008 Kraków,  oraz powinna być oznakowana następująco: „oferta przetargowa na  „Renowację wątków ścian i sklepień w pomieszczeniach piwnicznych kamienicy „Pod Kruki” przy Rynku Głównym 25 w Krakowie” zadanie nr ZP-27/2015 - nie otwierać przed : 16 listopada 2015 r. godz.10:15”.
Koperta wewnętrzna powinna być zaadresowana i oznakowana jw. a ponadto opatrzona nazwą i dokładnym adresem wykonawcy.
Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania powyższych warunków przez wykonawców.
W przypadku zamieszczenia w ofercie informacji zastrzeżonych, jako tajemnica przedsiębiorstwa Wykonawca zobowiązany jest oddzielić je od pozostałej części oferty i oznaczyć: „tajemnica przedsiębiorstwa” nie później niż w terminie składania ofert. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jest traktowane, jako bezskuteczne.

20. Termin składania  ofert.

Oferty należy składać na adres podany w pkt. 19 nie później niż do dnia:
16 listopada 2015 r  godz. 10:00.

21. Sposób postępowania  z  ofertami  złożonymi po terminie.

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Zostaną one zwrócone Wykonawcom niezwłocznie, bez otwierania koperty wewnętrznej, o ile była ona zamknięta i zaklejona.

22. Wycofanie oferty.

W dowolnym czasie przed upływem terminu składania ofert każdy Wykonawca może zmienić lub wycofać swoją ofertę.

CZĘŚĆ V

                     OTWARCIE  I OCENA  OFERT

23. Otwarcie ofert.

Otwarcie ofert jest jawne. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 16 listopada  o godz.10:15 w  pokoju  253 w oficynie,  II p.  
Otwarcie ofert będzie poprzedzone policzeniem otrzymanych ofert. Następnie zostanie zbadana nienaruszalność kopert z ofertami.

24. Publiczne badanie ofert.

Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformuje o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Po otwarciu każdej koperty zostanie podana do wiadomości zebranych nazwa i adres danego Wykonawcy, cena oferty, termin wykonania zamówienia, warunki gwarancji oraz warunki płatności zawarte w ofercie.
Powyższe informacje Zamawiający doręczy Wykonawcom, którzy nie byli obecni podczas otwarcia ofert na ich pisemny  wniosek.

25. Poufne badanie ofert.

a) Zamawiający zastrzega sobie prawo pisemnego wezwania każdego Wykonawcy w celu udzielenia dodatkowych wyjaśnień na temat treści złożonej oferty. Od Wykonawców oczekuje się gotowości udzielenia wszelkich żądanych wyjaśnień. Wszelkie żądane przez Zamawiającego wyjaśnienia powinny być udzielane zgodnie z przyjętym sposobem porozumiewania się stron w postępowaniu.
Zamawiający nie dopuszcza wprowadzania jakichkolwiek zmian w treści złożonej oferty z zastrzeżeniem pkt b.
b) Zamawiający poprawia w ofercie:
-     oczywiste omyłki pisarskie,
-     oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
            dokonanych poprawek,
-     inne omyłki polegające na niezgodności ze specyfikacją, niepowodujące istotnych
             zmian w treści oferty..
O poprawkach Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

CZĘŚĆ VI
                WYBÓR OFERTY I ZAWARCIE  UMOWY

26. Wybór oferty.

Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę spośród nieodrzuconych ofert, wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji.

27.  Powiadomienie Wykonawców o wyniku postępowania.

Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia zostaną powiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o wykluczeniu Wykonawców  lub odrzuceniu ofert. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu zawarcia umowy. Zawarcie umowy z Wykonawcą nastąpi przed upływem terminu związania ofertą.

28. Zawarcie umowy. Zmiany

1)    W terminie wskazanym w piśmie wybrany Wykonawca powinien przybyć na miejsce wskazane przez Zamawiającego w celu podpisania umowy.  Zamawiający zawiera umowę w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty. Zawiadomienie wysłane będzie faxem lub pocztą elektroniczną zgodnie z art. 27 ust. 2 ustawy, a w przypadku, kiedy w postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta przed upływem tego terminu.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że w postępowaniu złożono tylko jedną ważną ofertę.

2)    W zawartej umowie nie jest możliwe wprowadzanie istotnych zmian w stosunku do treści oferty poza przewidzianymi w niniejszej specyfikacji. Warunki i okoliczności uprawniające do wniosku o zmianę:

2.1). Zamawiający przewiduje i zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmiany w treści umowy w zakresie:
- wszelkich terminów  określonych umową i jej załącznikami – przy czym zmiany te nie mogą doprowadzić do przedłużenia wykonania zamówienia poza 30 grudnia  2015 roku;
-   zmiany ceny w przypadku: zmiany ustawowej stawki podatku VAT, w takim przypadku cena netto określona w ofercie pozostaje bez zmian.
- zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę     
że wskazane przez niego osoby posiadają kwalifikacje nie mniejsze niż osoby wymienione  w ofercie.

Wniosek o zmianę przysługuje w ww. zakresie odpowiednio Zamawiającemu i Wykonawcy.
 
Zamawiający na powyższy zakres przedłoży propozycję zmiany umowy w formie aneksu, którą to Wykonawca jest związany i nie przysługują mu w tym zakresie żadne roszczenia do Zamawiającego co do kwoty umownej, ewentualnego odszkodowania z tytułu utraty spodziewanych zysków.

Wykonawca zobowiązany jest do ostrzegania Zamawiającego, tak wcześnie jak
to możliwe, o szczególnych przyszłych wydarzeniach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót (w każdy sposób) lub opóźnienie w  ich realizacji. Zamawiający zażąda od Wykonawcy oceny wpływu przyszłego wydarzenia i okoliczności wpływających na cenę umowną i na datę zakończenia wykonywania robót
Wykonawca opracuje i przedstawi Zamawiającemu do akceptacji propozycje dotyczące uniknięcia lub zmniejszenia wpływu takiego wydarzenia lub okoliczności mających wpływ na realizację robót, jak też będzie współpracował przy wykonywaniu odnośnych zaleceń Zamawiającego.
2.2). Procedura wprowadzania wszystkich zmian do umowy: wniosek o zmianę każdorazowo musi zawierać:
1). opis proponowanej zmiany,
2). wpływ na wykonanie robót stanowiących przedmiot umowy – np.: czas, personel, roboty zamienne, rezygnacja z części prac itp.
3). proponowany termin wprowadzenia zmian,
4). należy podać  jakie znaczenie ma zmiana  dla zamawiającego lub czy jest konieczna dla wykonania umowy.
Pisemny wniosek o zmianę składany przez Wykonawcę musi wpłynąć do Zamawiającego w terminie minimum 3 dni przed planowanym wprowadzeniem zmian. Wniosek zamawiającego składany jest do wskazanej w umowie przez Wykonawcę osoby.
CZĘŚĆ  VII

                ŚRODKI  OCHRONY  PRAWNEJ   PRZYSŁUGUJĄCE   WYKONAWCOM

29. Wykonawcom, a także wszystkim innym osobom, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy prawo zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej szczegółowo określone w dziale VI ustawy: „Środki ochrony prawnej”.


Kraków, dnia ………….…….2015 r.                                                Zatwierdzam                            




Załączniki:
-  szczegółowy opis przedmiotu zamówienia  - załącznik nr 1, (Program Prac Konserwatorskich )
-  formularz oferty - załącznik nr 2,
-  oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do wykluczenia –
    załącznik nr 3,
-  wykaz zrealizowanych robót- załącznik nr 4,
-  istotne postanowienia umowy - załącznik nr 5,
-  wykaz osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia – załącznik nr 6,
-  oświadczenie, że osoby realizujące zamówienie posiadają wymagane uprawnienia -   
   załącznik nr 7.
-  zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania
   zamówienia - załącznik nr 8,
-  oświadczenie o udziale w grupie kapitałowej – załącznik nr 9,
-  STWIOR-załącznik nr 10,
-  przedmiar robót – załącznik nr 11.

Nr sprawy: ZP-27/2015


S P E C Y F I K A C J A
I S T O T N Y C H   W A R U N K Ó W  Z A M Ó W I E N I A


CZĘŚĆ I
                INFORMACJA  OGÓLNA

1. Informacje o Zamawiającym i przedmiocie przetargu.

1.1. Zamawiający:
Międzynarodowe Centrum Kultury, Rynek Główny 25, 31-008 Kraków, www.mck.krakow.pl,
tel.: 12 42 42 811,  fax: 12 42 17 844;
REGON: 350015252 ; NIP: 657-10-00-104;
Godziny urzędowania: 08:00-16:00

1.2. Przedmiot zamówienia:

1.2.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pod nazwą:  
„Renowacja wątków ścian i sklepień w pomieszczeniach piwnicznych kamienicy „Pod Kruki” przy Rynku Głównym 25 w Krakowie” obejmujących prace konserwatorskie zgodnie z technologią konserwacji zabytkowych murów ceglanych oraz  programem prac konserwatorskich opracowanym przez mgr Marcina Chojkowskiego, Art.Plastyka, Konserwatora Dzieł Sztuki.
 
1.2.2.Powyższy zakres robót stanowi przedmiot zamówienia i nie podlega zmianom przez Wykonawcę z zastrzeżeniem zmian w umowie przewidzianych przez Zamawiającego i określonych w treści  specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszeniu o przetargu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w  załączniku nr 1 do SIWZ.
Dokumentację stanowią:
a.    program prac konserwatorskich,
b.    przedmiar robót,
c.    specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
d.    rzuty pomieszczeń piwnic.

Kod i nazwa CPV.
  45453000-7              prace remontowe i renowacyjne                      
  45000000-7                roboty budowlane
    
1.3.Termin realizacji zamówienia:

do 20 grudnia 2015 r.
Przez termin realizacji zadania Zamawiający rozumie dzień podpisania protokołu odbioru końcowego przez Zamawiającego i Wykonawcę.
    
1.4 Miejsce realizacji zamówienia:

Międzynarodowe Centrum Kultury Rynek Główny 25, 31-008 Kraków, piwnice w   budynku frontowym
1.5. Zamówienia uzupełniające:

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w  art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.

1.6. Wielkość zamówienia:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest wg przepisów dotyczących prowadzenia postępowań o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w przepisach, do których odsyła art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. tj. w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej z dnia 23 grudnia 2013 r. czyli 5.186.000 euro (Dz. U. 2013, poz. 1735).

2. Tryb postępowania.

Zamówienie publiczne prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 i nast. ustawy.
Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jest mowa o ustawie należy przez to rozumieć ustawę Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.(t. j. Dz. U. 2013, poz. 907 z późn. zm.).

3. Warunki dopuszczenia Wykonawców do postępowania przetargowego.

3.1. Do postępowania przetargowego zostaną dopuszczeni Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:

a) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.:
 
Zrealizowali w obiektach wpisanych do Rejestru Zabytków prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert trzy roboty budowlane, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną robotę konserwatorską, polegające na wykonaniu prac konserwatorskich związanych z konserwacją zabytkowych ceglano-kamiennych ścian i sklepień  pomieszczeń o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto;

b) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:

- kierownik robót budowlanych powinien posiadać:
•    uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
•    uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych określone w § 24 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych ( Dz. U. 2011.165.987).
- pracownicy:
•    zatrudnieni przy pracach konserwatorskich powinni spełniać warunki wymienione w art. 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych ( Dz. U. 2011.165.987).

3.2.    Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy oraz braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, przedstawią następujące dokumenty i oświadczenia:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dla osób fizycznych oświadczenie - w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy;
„..pod pojęciem „osoby fizycznej” w rozumieniu niniejszego przepisu należy rozumieć zarówno:
a) przedsiębiorców będących osobami fizycznymi i wspólnikami spółki cywilnej, którzy    zgodnie z art. 14 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej podlegają wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej, jak i
b) osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, które w związku z wejściem w życie w dniu 31 marca 2009 r. ustawy nowelizującej ustawę z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. Nr 60, poz. 535 z późn. zm.) uzyskały możliwość ogłoszenia upadłość.” uzp.gov.pl/opinie prawne
W związku powyższym, osoby fizyczne zobowiązane są do złożenia oświadczenia, iż w stosunku do wykonawcy nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono jego upadłości – art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy – załącznik nr 3a do specyfikacji (punkt 2 ww. załącznika).

b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – zgodnie pkt. 3.1.b, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i  zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz podstawie dysponowania ww. osobami – załącznik nr 6 specyfikacji;
 Prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić, w zakresie specjalności określonej w dyplomie ukończenia studiów, osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych:
1)   na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub
2)   w specjalności w zakresie konserwacji zabytków
- oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
2. W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w ust. 1, prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić osoba, która posiada:
1)   świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub
2)   dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
- oraz odbyła co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
Rozporządzenie MKiDN w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych

c) wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 1 robotę budowlaną,  polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich ceglano-kamiennych ścian i sklepień pomieszczeń w obiekcie zabytkowym,  wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
 Dowodami są:
1)    poświadczenie,
2)    inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1;
Wzór wykazu – załącznik nr 4 specyfikacji;

d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
posiadają wymagane prawem uprawnienia w następującym zakresie:

- kierownik robót budowlanych:
•    posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
•    posiada uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych określone w § 24 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych, i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. 2011.165.987).
•    
- pracownicy:
•    - zatrudnieni przy pracach konserwatorskich powinni spełniać warunki wymienione w art. 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych ( Dz. U. 2011.165.987).

e) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw  do wykluczenia - załącznik nr 3 do specyfikacji;

f) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informacje (oświadczenie) o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia znajduje się w załączniku nr 9 do SIWZ.

3.2.1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia odbywać się będzie na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń zgodnie z zasadą: spełnia/nie spełnia.

a) W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- dokumenty wymienione w punktach 3.2 b, c, d,   Wykonawcy mogą złożyć wspólnie;
- pozostałe dokumenty każdy z Wykonawców składa oddzielnie w tym oświadczenie
 o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o  braku podstaw do wykluczenia (dokument określony w p. 3.2.e).

b) W przypadku dokumentów określonych w p. 3.2 a oraz 3.2.c  (dokumenty potwierdzające, że robota budowlana została wykonana zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończona), Wykonawca może przedstawić kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.

c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz
w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt 3.2.2, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

d) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w ppkt. 3.2.a składa odpowiednio dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, iż:
- nie otwarto jego likwidacji i upadłości; dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

e) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia o których mowa pkt 3.1.b rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U.2013 , poz. 1409).
Uprawnienia budowlane (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.    
W zakresie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 3.1. b, w odniesieniu do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), uprawnienia do wykonywania zawodu muszą spełniać warunki określone w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz.U.08.63.394.

3.2.2.     Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

3.3.Wadium
Ustala się wadium w wysokości – 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
-  pieniądzu;
-  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
   kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
-  gwarancjach bankowych;  
-  gwarancjach ubezpieczeniowych;
-  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z
   dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.
    z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
w Banku Gospodarstwa Krajowego, nr 88 1130 1150 0012 1269 6920 0002
W pozostałych formach wadium należy złożyć w siedzibie zamawiającego w Krakowie Rynek Główny 25, pok. 210 w Biurze Finansowo Księgowym. Wadium należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej „Wadium przetargowe: Nr postępowania ZP-……………./15 oraz datę.
3.3.1 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt. 3.3.6.
3.3.2 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3.3.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
3.3.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie ppkt. 3.3.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
3.3.5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
3.3.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt.5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.  
3.3.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

3.4. Zabezpieczenie należyte
×
Dodano do koszyka:

Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka