Logika lokalności. Norweski i polski współczesny design

17.12.2016-26.03.2017
09.03.2017, 18:00

Rynek designu w Polsce - jak kapitalizowana jest moda na design?

9 marca (czwartek), godz. 18:00Rynek designu w Polsce - jak kapitalizowana jest moda na design?
W rozmowie wezmą udział: Agata Nowotny (Socjolożka i badaczka społeczna), Beata Bochińska (historyczka designu, kolekcjonerka), Przemek Dębowski (Wydawnictwo Karakter), Emilia Obrzut (Twórczyni i dyrektor kreatywna Patyna.pl)

Słowo „design” lub przymiotnik „designerski” są coraz częściej używane w marketingowych opisach produktów. Mają sugerować rozwiązania unikatowe i luksusowe oraz zachęcać do wyboru produktów. To jednak nie jedyny przejaw mody na design. Ukazuje się również coraz więcej publikacji związanych z tym tematem, które przybliżają zarówno historię jak i teorię wzornictwa użytkowego. Wzrasta też zainteresowanie przedmiotami codziennego użytku z II połowy XX wieku. Są one nie tylko chętnie kupowane, ale też często stanowią wystrój klubów i restauracji.   Czy te zjawiska są tylko przejściową modą czy głębszym procesem prowadzącym do zmiany myślenia o przedmiotach codziennego użytku? I co z tego wynika dla projektantów i projektantek? 

Spotkanie w ramach cyklu Design dla każdego, wstęp wolny

Design dla każdego: cykl spotkań towarzyszących wystawie „Logika lokalności. Norweski i polski współczesny design” ma na celu przybliżenie szerokiej publiczności zagadnień związanych ze współczesnym designem. Podczas dyskusji i wykładów poruszone zostaną takie zagadnienie jak slowdesign, ecodesign, design zaangażowany, rynek designu w Polsce, edukacja o designie  czy różne sposoby czerpania z lokalnej tradycji. Wśród  zaproszonych gości są zarówno teoretycy designu jak i projektanci, reprezentujący różne środowiska działające w takich miastach jak Kraków, Kielce czy Katowice. 
 
×
Dodano do koszyka:

Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka